سرویس: استان ایلام
کد خبر: 16856
|
08:30 - 1395/07/11
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

فضای سازی محرم گمشده در هیاهوی تبلیغات شهرداری ایلام + تصاویر

فضای سازی محرم گمشده در هیاهوی تبلیغات شهرداری ایلام + تصاویر
بی توجهی عجیب به فضاسازی شهرایلام در ایام محرم از سوی مسئولان شهری در دروازه عتبات عالیات به وضوح قابل مشاهده است.

به گزارش خبرنگار دین و مذهب ايلام بيدار، در برخی مناسبت‌ها حال و هوای شهرها از مولفه‌های اصلی در این ایام است.

صفای ایامی مانند محرم به کتیبه‌بندی‌ شهرها و سیاه‌پوش کردن آنها است اما امسال در ایلام محرم حال و هوای خاصی در فضاسازی شهری ندارد.

اگر هم همین چند هیئت مذهبی در سطح شهر نبودند شاید مسئولان شهری در هیاهوهای سیاسی و تبلیغاتی فراموش می کردند ماه عزای اهل بیت فرارسیده است.

دیروز که از خیابانهای سطح شهر عبور می کردم جز موکب های عزای هیئت های عزاداری چندان فضاسازی مناسبی از سوی مسئولان شهری ایلام صورت نگرفته بود یا اگر اقدامی صورت گرفته شده بود در حد عزای اهل بیت نبود.

حتی مرکز شهر ایلام نیز به صورت نمادین برای این ایام تزئین نشده و با وجود اینکه برنامه های محرم از امشب در سطح مساجد و تکایا برگزار می شود شهر ایلام از وجود تابلوها و پرچم های مربوط به محرم بی نصیب است.

جالب تر اینکه شهرداری ایلام در چند ماه قبل اقدام به نصب بیلبوردهای و استندها به تعداد زیاد در سطح شهر ایلام کرده و اگر گذری به سطح شهر ایلام داشته باشدی خواهید دید که حتی پرچم های موجود در مراکز اصلی شهر نیز عوض نشده اند.

در پایان انتظاری می رود که مسئولان شهری و فرهنگی استان با توجه به اینکه ایلام دروازه عتبات عالیات بوده و محل رفت و آمد زوار نیز هست بصورت ویژه به این ایام نگاه داشته باشند.

در سال گذشته نیز این مشکل وجود داشت و مسئولان شهرداری مشکل را از پیمانکار عنوان کرد که دیرهنگام اقدام به فضاسازی با توجه به دلائلی کرده بود؛ این در حالی است که یکی از اعضای شورای شهر ایلام نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و از ضعف برنامه های فرهنگی در سطح شهر انتقاد کرد.

خیابان فردوسی

مرکز شهر

خیابان طالقانی / بنر متعلق به مساجد

خیابان سعدی جنوبی

خیابان آیت الله حیدری

میدان خیام

خیابان سعدی شمالی

شهرداری ایلام,ایام محرم,تبلیغات,استان ایلام,ایلام بیدار

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد