سرویس: استان ایلام
کد خبر: 16539
|
07:43 - 1394/07/06
نسخه چاپی

تا پایان سال جاری محقق می شود؛

اشتغالزایی پنج هزار بیکار ایلامی با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی

اشتغالزایی پنج هزار بیکار ایلامی با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی
چشم انداز امسال دو هزار و 500 طرح با پنج هزار نفر اشتغال مستقیم و هفت هزار و 500 اشتغال غیر مستقیم دائم و موقت است.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازروشنا، هدف عمده از مطرح شدن اقتصاد مقاومتی استفاده بهینه از منابع داخلی ،خود کفایی ،خود باوری و رهایی از وابستگی اقتصادی است که بعد از ابلاغ این دستور از سوی مقام معظم رهبری در برخی نهادهای دولتی شاهد اجرای آن هستیم.

یکی از مهمترین نهادهایی که در راستای منویات رهبری به این مهم جامعه عمل پوشانده سپاه و قرارگاه سازندگی است که با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی موفقیت های چشمگیری را در رشد اقتصاد و اشتغالزایی برای جوانان داشته اند.

سرهنگ "جبار عبدی"، جانشین بسیج سازندگی ایلام با اشاره به اقتصاد مقاومتی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد:تحقق اقتصاد مقاومتی بر پایه تکیه بر درون و توانمند یهای درونی کشور در بخشی های صنایع،معادن و کشاورزی و ...است.

وی با بیان اینکه سپاه و بسیج با اجرای اقتصاد مقاومتی توانسته مشاغلی را برای جوانان بیکار در ایلام ایجاد کند گفت: ایجاد شغل بحث گسترده ای است که اگر در همه نهادها اجرایی شود شاهد رفع بیکاری جوانان در جامعه خواهیم بود.

وی افزود: امیدواریم با استفاده از ظرفیت های موجود بتوانیم در آینده در بخش های مختلف به ویژه صنایع تولیدی شاهد ایجاد طرح های جدید اقتصاد مقاومتی و اشتغال بیشتر جوانان باشیم.

وی بیان کرد: عرصه فعالیت های بسیج سازندگی گسترده بوده و هدف عمده این سازمان در راستای محرومیت زدایی ،مردم یاری،عمق بخشی داخلی،دلگرمی مردم به نظام، خدمت بی منت،کمک به دولت و کاهش هزینه های پنهان دولت می باشد که در نیمه دوم سال 91 تاکنون در راستای عمران و آبادانی و محرومیت زدایی با استفاده از کمک خاتم انبیاء انجام گرفته است.

جانشین بسیج سازندگی  ایلام گفت: سازمان بسیج سازندگی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری کمک به دولت در امر اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن این امر در سال 92 فعالیت خود را در کشور به پشتوانه عظیم مردمی که همانا این پشتوانه جز بسیج سازندگی کس دیگر نمی تواند باشد آغاز نموده است.

سرهنگ عبدی تصریح کرد: این قرارگاه با راه اندازی 11 ستاد تخصصی در امر کشاورزی ،دامپروری، باغداری و منابع طبیعی و ... و دو کارگروه اقتصاد مقاومتی و اشتغال و کار آفرینی با54 نفر کارشناس ارشد مسائل اقتصادی و خبره در امورات اشتغال و اقتصاد مقاومتی بخصوص امنیت غذایی اقلام و پنج عرصه شامل پرورش قارچ دکمه ای ،پرورش مرغ بومی ،کود ورمی کمپوست،پرورش آبزیان ،پرورش زنبور عسل احصا و اجرا نموده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری عرصه فعالیت این سازمان به 14 عرصه در استان رسیده گفت: عمده آنها صنایع تبدیلی است که شامل بسته بندی خشک کن، پودر، عصاره،رب ،ترشیجات، شوریجات،مربا، فراوری لبنیات و ... می باشد.

وی با اشاره به اشتغالزایی طرح های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: چشم انداز سال 94 دو هزار و 500 طرح با پنج هزار نفر اشتغال مستقیم و هفت هزار و 500 اشتغال غیر مستقیم دائم و موقت می باشد.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: اقتصاد مقاومتی به هیچ وجه سیاست مقطعی نیست بلکه تدابیری راهبردی است که برای همه دوران ها ،چه تحریم ها باشد و چه نباشد مفید و راهگشا و پیش برنده است.

وی در پایان به تشکیل قرارگاه جهاد اقتصادی اشاره و بیان کرد: هدف از تشکیل قرارگاه جهاد اقتصادی تحقق اقتصاد مقاومتی،الگو سازی ،ایجاد تعادل و کنترل بازار عرضه و تقاضا ،افزایش توان اقتصادی کشاورزان و روستاییان ،کمک به امنیت غذایی کشور و معیشت خانوار در افزایش سرانه تولید روستائیان ،ترویج فرهنگ تولید، خودکفایی و کارآفرینی در کشور است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب