سرویس: استان ایلام
کد خبر: 16332
|
08:21 - 1394/06/24
نسخه چاپی

کارگاه های تولید فرش در ایلام رونق می گیرند/

اشتغالزایی کارآفرین اقتصاد مقاومتی برای بانوان آبدانانی + تصاویر

اشتغالزایی کارآفرین اقتصاد مقاومتی برای بانوان آبدانانی + تصاویر
بانوی کارآفرین با الگو گرفتن از اقتصاد مقاومتی و ایجاد طرح تولید قالی بافی و گلیم بافی به شعار اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشاند.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازآبدانان خبر، صنعت فرش از مهمترین دست بافت های مردم آبدانان در ادوار گذشته و حال بوده است که بسیاری از خانواده ها در مناطق روستایی و عشایری این شهرستان از آن طریق امرار معاش می کنند.

توجه به تولیدات داخلی برای تقویت اقتصاد کشور یکی از مضامینی است که مقام معظم رهبری طی سالهای متمادی بر آن تاکید داشته و مسئولان را بر توجه ویژه به امر اقتصاد داخلی و به تعبیر خاص تر اقتصاد مقاومتی فراخوانده اند.
در همین راستا یک بانوی کارآفرین آبدانانی با الگو گرفتن از اقتصاد مقاومتی توانسته است با راه اندازی کارگاه قالی و گلیم بافی نیاز شهرستان آبدانان را تأمین و زمینه اشتغال 16 بانوی بیکار این شهرستان را فراهم کند.
"خانم منیژه محمدی "بانوی بسیجی کارآفرینی است که توانست با الگو گرفتن از اقتصاد مقاومتی و ایجاد طرح تولید  قالی بافی و گلیم بافی به شعار اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشاند.
خانم محمدی با 16 میلیون تومان سرمایه 16 دار قالی را در یک کارگاه بنا کرده تا 16 زن آبدانانی به امرار معاش خانواده خود کمک کنند.







وی با بیان اینکه  شهرستان آبدانان ظرفیت خوبی در زمینه تولید قالی بافی دارد افزود: به منظور ایجاد اشتغال زنان کارآفرین و احیای  هنر قالی بافی فعالیت خود را شروع کردیم.
این کارآفرین با اشاره به اینکه خوشبختانه امروز در كارگاهمان 16 دار قالي برپاست وفعلا تنها تولید فرش داریم  گفت:با کمک مسئولان و ارائه تسهیلات در آینده نزدیک کارگاه تولید فرش را توسعه خواهیم داد.
این بانوی تلاشگر گفت: وقتي امكانات و شرايط فراهم شود مي‌توان هر كسب و كاري راه‌انداخت اما بايد اول تلاش كرد، حوصله به خرج داد و از همه مهم‌‌تر توقع نداشت كه ره صد ساله يك شبه طي شود.
وی افزود: در حال حاظر از يك كارگاه كوچك شروع كردم و میخواهم رفته‌رفته با درآمد حاصل از اين شغل و توسعه کارگاه اشتغالزایی کارگاه خود را افزایش دهم.
این کارآفرین با انتقاد از بی مهری مسوولان می گوید: تا امروز از هیچگونه تسهیلات دولتی استفاده نکرده است .
وی ادامه داد: درصورت همکاری مدیران و مسوولان شهر ستان، تعداد بیشتری جذب و درآمدها افزایش و در نتیجه سطح زندگی همکاران افزایش می یابد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب