سرویس: استان ایلام
کد خبر: 15776
|
07:50 - 1394/05/24
نسخه چاپی

مسئولان برای رفع موانع چاره ای بیاندیشند/

لزوم مقابله جدی با افزایش آمار طلا‌ق در آبدانان

لزوم مقابله جدی با افزایش آمار طلا‌ق در آبدانان
افزیش آمار طلاق در شهرستان آبدانان نگران کننده است.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازآبدانان خبر، خانواده بعنوان اصلی ترین نهاد اجتماعی است و دین مبین اسلام بیشترین سفارش را به تشکیل خانواده و امر مقدس ازدواج داشته است.

شرع مقدس ،خانواده را بسیار ارزشمند می داند و ناروا ترین عمل را از بین بردن کانون خانواده یعنی طلاق می داند و آنرا منفورترین حلال خدا می خواند.
متأسفانه در کشور ما شاهد افزایش آمار طلاق هستیم اما استان ایلام تا سال 85 جزو استانهایی بود ه است که آمار طلاق کمترین نسبت به سایر استانهای کشور داشته است.
در سالهای اخیر متأسفانه آمار طلاق به خصوص در سال جاری افزایش زیادی داشته است.
به گفته رئیس دادگستری شهرستان آبدانان  در طول 5 ماه و نیم گذشته بیش از 60 مورد طلاق در شهرسان آبدانان ثبت شده است که در طول تاریخ بی سابقه است.
حجت الاسلام نورمراد محمدی ،کارشناس مسائل خانواده در گفتگو با آبدانان خبر علت اصلی رشد آمار طلاق در آبدانان را علاوه بر مشکلات فرهنگی ،بیکاری و فقر مالی خانواده زوجین، پاسخ سریع به اولین خاستگاری توسط خانم ها، وعده های دروغ زوجین و پایین آمدن سطح تجمل مشکلات بین زوجین می داند.
وی به خبرنگار آبدانان خبر گفت: نبود فاصله بین خاستگاری و ثبت ازدواج ، عدم سختگیری و صدور رای سریع طلاق توسط دادگاه، دخالت و تصمیم بر طلاق توسط خانواده ها و ارتباط ناسلام مجازی و حقیقی نیز از مهمترین عوامل افزایش آمار طلاق در این شهرستان می باشند.
"محمد نعمتی" از شهروندان آبدانانی به خبرنگار آبدانان خبر گفت: شکستن قبح طلاق یکی از عمده دلایل افزایش آمار طلاق است.
وی گفت: امروزه طلاق گرفتن از ازدواج آسان تر شده است و جوانان زیادی در سن کمتر از 30 سال مطلقه هستند و این بزرگترین خطر برای سلامت اخلاقی جامعه است.
"ابراهیم اعتمادی" دیگر شهروند آبدانانی گفت: زیاده خواهی ، چشم و همچشمی و عدم آمادگی روانی لازم برای تشکیل زندگی مشترک عمده ترین عوامل بروز رشد طلاق در شهرستان می باشد.
شهروند دیگری به خبرنگار آبدانان خبر گفت: نیمی از آمار طلاق مربوط به بیکاری و اعتیاد زوجین است.
"حمید کاویانی" اظهار کرد: نبود برنامه آموزشی در سطح دانشگاه و مدارس جهت آشنایی با زندگی مشترک و ازدواج و همچنین نبود آموزش عمومی در خانواده ها از عوامل افزایش آمار طلاق در شهرستان بوده است.
سید "حرمت موسوی " شهروند آبدانانی به خبرنگار آبدانان خبر گفت: نبود نهاد مستقل متولی ازدواج در سطح کلان کشور ،نبود اشتغال دائم و مسکن از عمده دلایل افزایش آمار طلاق بوده اند.

به هرحال افزیش آمار طلاق در شهرستان آبدانان نگران کننده است و مسئولین باید آنرا بعنوان یک آسیب جدی و حتی تهدید در جامعه مطرح و برنامه ریزی های سریع و تأثیرگذاری جهت جلوگیری از رشد این افیون خانواده و از بین برنده اصلی ترین نهاد اجتماعی انجام دهند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد