سرویس: استان ایلام
کد خبر: 15384
|
14:21 - 1394/05/02
نسخه چاپی

امام جمعه موقت ایلام:

تعطیلی مبارزه با استکبار مقابله با قرآن است

تعطیلی مبارزه با استکبار مقابله با قرآن است
امام جمعه موقت ایلام گفت:اگر بخواهیم تعطیلی مبارزه با استکبار را اعلام کنیم قطعا با قرآن مقابله کرده‌ایم یکی از کارهای انبیا و اوصیای الهی استکبارستیزی و مقابله با ظالم بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسیایلام بیدار، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی امام جمعه موقت ایلام ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام گفت:ششم شوال سالروز ورود حضرت مسلم به کوفه در سال 60 هجری و هفتم شوال سالروز وقوع غزوه احد است.

خطیب موقت جمعه ایلام گفت: عبرتی که باید از این دو حادثه تاریخی بگیریم این است که اگر جامعه‌ای که خواص آن بی‌بصیرت شده مبارزه با دشمن با شکست مواجه می‌شود که در جنگ احد نیز این مهم اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: بصیرت خواص و عدم دنیازدگی خواص از عوامل مهم برای وجود یک جامعه هدفمند و باسعادت است که متاسفانه در فتنه 88 دیدیم که در پی بی‌بصیرتی خواص دشمن برای شکست این انقلاب چه خواب‌هایی را ندیده بود که به لطف خدا و با بصیرت مردم که به شاخص خود که همان رهبری است نگاه کرده و مسیر خود را در مبارزه با نظام استکبار ادامه دادند و به این جهت فتنه 88 را شکست دادند و دچار تکرار تاریخ نشد.

خطیب موقت جمعه ایلام گفت: هشتم شوال نیز سالروز تخریب بقاع متبرکه ائمه بقیع در سال 1344 هجری قمری توسط وهابیت خبیث است. وهابیت خبیث با تفکری خشک و حربه تکفیر به رهبری محمدبن عبدالوهاب در اوایل قرن دوازدهم فعالیت خود را شروع کرد و این فرقه‌ای بود سیاسی و دست‌نشانده بریتانیا در آن زمان و برای ایجاد تفرقه و رخنه و شکاف در بین امت اسلام تاسیس شد.

وی ادامه داد: وهابیت با ایجاد تفکری غیرمعقول و غیرمقبول در جامعه شکل گرفت. وهابیت خبیث برای خوش‌خدمتی به استکبار و شکست امت اسلام و ایجاد تفرقه در بین امت مسلمان شکل گرفت و یک فرقه سیاسی با لعاب دینی بوده که هم زمان مشخص شد که اگر تفسیر ولایت در متن دین نباشد وهابیت و داعش و ... متولد خواهد شد.

خطیب موقت جمعه ایلام اضافه کرد: بنابراین وهابیت و داعش ابزارهایی برای دشمن بوده که دنبال یک سری تفکرات بوده که این تفکرات ناشی از خواست دشمن بوده و قبور ائمه اطهار در آن زمان یکی از برنامه‌های پلید آنان بوده است که به خواست دشمن و برای خدمتگزاری به دشمنان دست به این حرکت ناشایست زدند.

وی همچنین به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط آیت‌الله طالقانی و به فرمان امام راحل اشاره کرد و ادامه داد: نماز جمعه مورد تاکید دین اسلام است و در قرآن سوره‌ای به نام جمعه وجود دارد و نماز جمعه پیامبر در همان سوره مطرح شده است و مورد تاکید اهل بیت بوده و در این راستا روایات فراوانی وجود دارد.

مرادبیگی تصریح کرد: اگر کسی بخواهد از نفاق نجات یابد باید به نماز جمعه رفته و این فریضه سبب می‌شود که انسان فارق از نفاق شود و اگر کسی سه هفته متوالی و بدون عذر به نماز جمعه نرود در روایات ذکر شده که آن فرد منافق است. یکی از نعمات انقلاب اسلامی اقامه نماز جمعه و یکی از اهداف انقلاب محسوب می‌شود.

خطیب موقت جمعه ایلام گفت: ارائه خط اصیل نظام و سیاست‌های آن و هم‌صدایی در جامعه، دانش‌افزایی و بیان معارف دین، بصیرت‌بخشی، ایجاد وحدت و انسجام ملی و استکبارستیزی از آثار اقامه نماز جمعه است.

وی همچنین به بیانات گهربار مقام معظم رهبری در عید سعید فطر اشاره کرد و ادامه داد: ایشان با شجاعت استکبارستیزی که جزء ارکان نظام و انقلاب است را اعلام فرمودند و بیان کردند که اگر بخواهیم تعطیلی مبارزه با استکبار را اعلام کنیم قطعا با قرآن مقابله کرده‌ایم یکی از کارهای انبیا و اوصیای الهی استکبارستیزی و مقابله با ظالم بوده است.

خطیب جمعه ایلام اضافه کرد: ذوق‌زده‌های غرب‌پرست و آمریکادوست دنبال ایجاد انحراف سیاسی و انحراف فکری در انقلاب اسلامی هستند که جریان مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به نحوی به دست فراموشی بسپارند و در وسوسه‌های خناس خود از راه‌های مختلف دنبال تبلیغ این مهم بودند و موضوع توافق را بهترین زمینه برای تحقق گفته‌های خود دانسته و در این راه تلاش می‌کنند.

مرادبیگی تصریح کرد: قطعا با تاکیدات امام و رهبری در مقابل این تهدیدات ایستادگی خواهیم کرد و اگر ملتی دشمن را فراموش کند بدون شک دشمن از اصل غافلگیری اولین ضربه را در بخش فرهنگ جامعه وارد خواهد کرد و باید همه در این راستا هوشیار باشیم.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد