سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 15232
|
09:02 - 1394/04/22
نسخه چاپی

یک روانشناس تأکید کرد/

لزوم تعدیل خواسته های والدین در امر ازدواج

لزوم تعدیل خواسته های والدین در امر ازدواج
یک روانشناس گفت: نباید به بهانه نشاط بخشی و پیشگیری از افسردگی، جوان را سرگرم کنسرت واردوهای مخرب ودور از فطرت پاک انسان نمود.

به گزارشایلام بیدار،"عبدالله رئیسی" کارشناس ارشد روانشناسی درگفتگو با ملکشاهی آنلاین، گفت: پرداختن وترویج مقوله ازدواج وازدیاد نسل تنها وظیفه یک نهاد خاص نیست بلکه برای رسیدن به وضعیت مطلوب می بایست همه دست به دست هم بدهند، مخصوصا فرهنگ سازی که رسانه ملی ارائه می کند می تواند تسهیل کننده امر ازدواج باشد.

وی اظهار کرد: امروز برنامه های زیادی در صدا وسیما باموضوع  ازدواج به روی آنتن می رود اما آنگونه که باید وشاید این برنامه ها حق مطلب را ادا نمی کند ومحصولات فرهنگی که در مورداستفاده خانواده ها قرار می گیرد کمتر به اصل مطلب اشاعه وتسهیل ازدواج وازدیاد نسل می پردازد.

رئیسی افزود: سازندگان فیلم ها وسریال های تلویزیونی اغلب در این سالها شاید به دلیل الگو گیری غلط از سایر رسانه ها وبه جهت جذب مخاطبان بیشتر به نوعی سعی برساخت فیلم هایی  می کند که در آن خانواده کم جمعیت نشان داده می شود ویا اگر هم فیلمی با مضمون وحضور خانواده پرجمعیت ساخته شود ،آن خانواده اغلب خانواده ای پردردسر ودارای مشکلات اقتصادی واجتماعی فراوان جلوه گر می شود.

کارشناس ارشد روانشناسی با اشاره به تاثیرگذاری رسانه بر فرهنگ جامعه گفت: رسانه ها از اصلی ترین سکان داران پیشرفت  فرهنگی هر جامعه هستند و می توانند با تولید برنامه های جذاب  وفاخربا مضامین ازدواج، راه رابرای ترویج واعتلای فرهنگ ازدواج وفرزند آوری واهمیت و برکت فرزند درآسایش وقوام  خانواده بازنمایند.و

وی به نقش خانواده ها در امر ازدواج اشاره کرد و گفت: خانواده ها می بایست با تعدیل انتظارات خود از فرزندان وسهل گیری در امر مهم ازدواج به پویایی هرچه بیشتر نسل جامعه کمک نمایند .چراکه بنیان جامعه برخانواده است واساس خانواده را زندگی مشترک می سازد وزندگی مشترک با حضور وتولد فرزندان طراوت می گیرد فلذا سخت گیری در ازدواج باعث بالارفتن سن ازدواج وکم رغبتی دختران وپسران به این امر مقدس وخطیر  ودرنهایت کاهش نسل جامعه خواهد شد. تنگ نظری هایی که زاییده چشم وهم چشمی وپافشاری برمهریه های آنچنانی وبسیاری از این فبیل رفتارها عرصه زندگی رابرنسل آینده تنگ خواهد کرد.

رئیسی تصریح کرد: شیوع افسردگی وبسیاری ار ناراحتی های روانی از دستاوردهای قرون معاصر وغرب است البته در هر جامعه ای این اختلالها وجود دارد اما در کشورهای غربی مصادیق ونشانه های آن به وفور مشاهده می شود .از دیگر کشی پوچ گرایی خودکشی های گوناگون پیوستن به گروههای که به نام اسلام دست به کشتن انسانهای بی گناه با فجیع ترین روشها می زنند از جمله مصادیق هیجان خواهی وافسردگی جوانان ونوجوانان غربی است.در حالی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری جوان ایرانی با تمسک به ذکر خدا که اولین وبهترین درمان کننده وپیشگیری کننده از ناراحتی های روحی است قلب خود رابه آرامش رسانده تا در ورطه افسردگی گرفتار نشود.

این کارشناس ارشد روانشناسی تاکید کرد: دنیای جوان سرشار از شور، حرکت واشتیاق است، به توصیه رهبر معظم انقلاب نباید به بهانه نشاط بخشی و پیشگیری از افسردگی، جوان را سرگرم کنسرت واردوهای مخرب ودور از فطرت پاک انسان نمود. برای پیشگیری از افسردگی همانطور که رهبری فرمودند اولین وبهترین عنصر نشاط بخش به انسان ویاد خداست که البته در ماه مبارک رمضان مغتنم ترین زمان برای این کار است. امروزه همه کارشناسان بهداشت روان این تاثیر ذکر ودعا در سلامت روح را به یقین قبول دارند.

وی اذعان کرد: کنسرت ها وبرنامه هایی از این دست فلسفه وجودی دانشجو در دانشگاه را زیر سوال می برد چراکه کار دانشجو تحصیل علم البته در سایه تقواست. هرچند که با وجود فعالیت های فرهنگی وتفریحی سالم باید محیط دانشگاه را غنی نمود اما آنچه که اصل واساس کار است وتربیت کننده امثال دکتر شهریاری هاست تکیه نسل جوان بر((ما می توانیم ))است که ورد زبان بهترین های دانشگاهی ما بوده همان هایی که پیشرفت های علمی وفناوری کشور مدیون تلاش واتکای آنها بوده است. وبا تفریح اردو وبرنامه هایی دور از شان راه به جایی نمی رسد.

رئیسی در پایان گفت: امید وارم جوانان ما که از سالم ترین وبا استعداد ترین ها  جوانان هستند همت خود را صرف ساختن آینده کشوری نمایند که چشم امید بسیاری از مظلومان جهان به آن است.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب