سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 15039
|
11:40 - 1394/04/10
نسخه چاپی

رئیس دانشگاه آزاد ایلام:

عملیات کربلای یک برای جوانان بازگو شود

عملیات کربلای یک برای جوانان بازگو شود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: ناگفته های دوران دفاع مقدس باید توسط سرداران و فرماندهانی که خود در متن اتفاقات و حوادث و عملیات های زمان جنگ حضور داشتند برای نسل امروز بازگو شود.

به گزارش ایلام بیدار به نقل از ایلام رصد، “شهریار عباسی” رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، با تبریک فرارسیدن ۱۰ تیرماه سالروز آزاد سازی مهران، گفت: این روز نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس و جنگ در استان ایلام است.

وی با اشاره به مظلومیت مهران در دوران دفاع مقدس، افزود: مقاومت و ایستادگی مردم قهرمان و صبور این خطه از کشور در دوران دفاع مقدس و در آزاد سازی مهران بر کسی پوشیده نیست.

رئیس دانشگاه آزاد واحد ایلام، آزادسازی مهران را یکی از روزهای بزرگ ملی انقلاب و کشور دانست و تأکید کرد: تبیین روزهای دفاع مقدس و بیان رشادت ها و جانفشانی های جوانان این مرز و بوم در آن سال ها، برای نسلی که هیچ خاطره ای از آن دوران ندارد لازم و ضروری است.

دکتر عباسی تصریح کرد:  بیان زوایای پیدا و پنهان عملیات کربلای یک و آزادسازی مهران توسط رزمندگانی که در آن روزها در مقابل دشمن بعث قرار داشته و ایستادگی کردند و خود در متن اتفاقات و حوادث  آن دوران حضور داشتند باید برای نسل جوان و دانشجو بازگو شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، با بیان اینکه دانشجویان امروز شناخت اندکی از جنگ و رشادت های فرماندهان آن دوران دارند، اظهار داشت: بنده خود در دفاع مقدس حضور داشته ام اما در خصوص عملیات کربلای یک باید از فرماندهانی که در آن عملیات شرکت داشته اند خواسته شود تا در خصوص باز گو نمودن نحوه عملیات و ناگفته های آن و چگونگی اجرای آن سخن گویند.

وی در خصوص ویژه برنامه های دانشگاه در مناسبت های مختلف، گفت:  سیاست دانشگاه در اجرای برنامه های مناسبتی و فرهنگی افزایش سطح دانش و آگاهی مخاطبان و دانشگاهیان است لذا در برنامه ها سعی می شود از کارشناسان مربوطه دعوت شود.

دکتر عباسی از برگزاری ویژه برنامه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام  در خصوص گرامیداشت ۱۰ تیرماه سالروز آزاد سازی مهران در این مرکز آموز عالی خبر داد وتصریح کرد: با مشورت ها و رایزنی های صورت گرفته در این خصوص برآن شدیم از فرماندهانی که خود در عملیات کربلای یک حضور داشتند برای حضور در این مراسم دعوت شود تا ناگفته های فراوانی که از دلیری فرزندان این مرز و بوم در آن سال ها بر جا مانده است سخن گویند.

 

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب