سرویس: استان ایلام
کد خبر: 15006
|
10:28 - 1394/04/09
نسخه چاپی

جانشین سابق سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام:

مهران در تاریخ دفاع مقدس مظلوم واقع شده است

مهران در تاریخ دفاع مقدس مظلوم واقع شده است
جانشین سابق سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: ناگقته های دوران دفاع مقدس را باید برای نسل جوانی که جنگ را ندیده بازگو کرد.

به گزارشایلام بیدار، "محمد تقی قاسمی" جانشین سابق سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام ، در گفتگو با خبرنگارروشنا، گفت: ناگقته های دوران دفاع مقدس را باید برای نسل جوانی که جنگ را ندیده بازگو کرد تا ان شا الله این نسل با روحیه جهادی رزمندگان دوران دفاع مقدس بتوانند منویات مقام معظم رهبری را در راستای رونق اقتصادی و تعالی فرهنگی محقق سازند.

وی با بیان اینکه مهران در تاریخ دفاع مقدس مظلوم واقع شده است اظهار کرد: جنگ در مهران از خرداد سال 59 آغاز شد یعنی ما درست سه ماه قبل از شروع جنگ و در سال 59 شاهد در گیری ها و حرکات دشمن بوده ایم .

وی افزود: مهران تنها شهری است که در طول دوران دفاع مقدس بین ایران و عراق دست به دست شده است که این خود نشان از مظلومیت های مهران و ایلام است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان کرد: دشمن در اردیبهشت سال 65 که مصادف با ماه مبارک رمضان بود با استفاده از امکانات و توان خود و با توجه به شکست و فشار سنگینی که از عملیات والفجر هشت و تصرف شهر استراتژیکی فاو به دست رزمندگان ما بر او وارد شد اقدام به طراحی عملیاتی تحت عنوان استراتژی دفاع متحرک کرد و موفق شد که مهران را به اشغال خود در آورد.

قاسمی گفت: پس از اشغال مهران حضرت امام خمینی(ره) به سپاه دستور داد که مهران باید آزاد شود که نزدیک به 40 روز وضعیت دشمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و بالاخره تصمیم بر این گرفته شد که عملیاتی برای آزاد سازی مهران صورت گیرد که نهایتا عملیات کربلای یک در 10 تیرماه سال 65 صورت گرفت و مهران دوباره از دست عراق خارج شد و توسط نیروهای رزمنده ما آزاد شد.

وی ادامه داد: مهران پس از 44 روز به دست رزمنده ها افتاد ، بخش عظیمی از نیروها و ادوات دشمن منهدم شد و با پیروزی در این عملیات بسیاری از شهرهای عراق در دید ما قرار گرفت و استراتژی دفاع متحرک دشمن برای همیشه تاریخ ،در نبرد کربلای یک درهم شکسته شد و با الطاف و امدادهای الهی ،روحیه عاشورایی و ولایی توانستیم به پیروزی برسیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد