سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 14992
|
11:05 - 1394/04/08
نسخه چاپی

قلاویزان قتلگاه دشمن و اوج ایثار رزمندگان

قلاویزان قتلگاه دشمن و اوج ایثار رزمندگان
قلاویزان امروز نمادومظهرپایداری،عشق و ایثار و جانبازی و مقاومت رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع شرافتمندانه ملت انقلابی ایران سلامی است.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازآوای مهران ، ارتفاعات قلاویزان رزمگاه عاشقان و میدان شهادت و نبرد بی امان دلاور مردان و غیور مردانی بود که غیرازخدا و آقاسید الشهداامام حسین(ع)به هیچ چیز دیگری فکرنکردند وبرای حفاظت و نگهبانی از حریم اسلام و قران و مرزو بوم میهن اسلامی و انقلاب نو پای اسلامی ایران،لباس عزت و شرف بر تن کردند و از بهترین و گرانبهاترین سرمایه وجودی خویش گذشتند و با نثار خون پاکشان،امنیت،آسایش و رفاه را برای ملت آزاده ایران اسلامی به ارمغان آورده اند.

آری آنان با عشق و بصیرت و آگاهی و پشت پا زدن به همه خواسته های درونی و مظاهر زرق و برق دینوی،جانانه و عاشقانه،درمیدان پاک باختگی حاضرشدند حسین گونه به لقاء الله پیوستند و جاودانه شدند.
امروز مهران و قلاویزان مرهون از خود گذشتگی و فداکاری جوانان مومن،مخلص و پاکباختگانیست که به خاطر حفظ اقتدار اسلام،عزت و عظمت ایران اسلامی،مرارت ها و سختی ها کشیدند و جانفشانی های بی دریغ و بی نظیری از خود در تمامی جبهه های نبرد حق علیه باطل نشان داداه اند . به راستی که آنها این همه عشق و وفا داری و گذشت  و فداکاری و درس شهادت و جانبازی را در مکتب سرخ حسینی آموخته اند. همه ی ما امروز در مقابل عظمت و بزرگی شهیدان وظیفه ای بسیار سنگین داریم.
 وشایسته است که ضمن پایداری و صیانت ازآرمان بزرگ آنان،در جهت رشد و گسترش فرهنگ غنی ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن مسیر شهیدان در همه ادوار اهتمام جدی داشته باشیم چرا که رزمندگان اسلام و شهیدان گرانقدر برای تداوم ارزش ها اهداف اسلامی و اللهی و حفظ اقتدار و امنیت جامعه اسلامی پایه عرصه جهاد و شهادت گذاشتند وبه تکلیف اللهی و انسانی خود جامه یعمل پوشاندند . یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد.
موقعیت جغرافیائی قلاویزان و ابعاد عملیاتی
ارتفاعات استراتژیک قلاویزان واقع درجنوب شهر مهران از جنوب به شهرهای حصبان و العاده عراق،از غرب به شهرهای بدره و زرباطیه و از شرق به ارتفاعات آبزیادی محدود میشود،و بدین ترتیب از بهرام آباد تا منطقه آبزیادی جزوارتفاعات قلاویزان محسوب میشود و نزدیک به 30کیلومتر مربع وسعت دارد و مشرف بر شهرهای بدره،زرباطیه و جاده طیب عراق است.
تاثیر عملیات ها در آزاد سازی قلاویزان و شهر مهران
بخش عظیمی ازارتفاعات قلاویزان بوسیله رزمندگان اسلام در عملیات والفجر3 از لوث وجود دشمن بعثی آزاد شد و مابقی آن شامل شهر مهران ،مناطق کله قندی،فرخ آباد،رضاآباد و تپه 343میشود در عملیات کربلا یک از دست صدامیان باز پس گرفته شد.
گزارش های رسیده حکایت ازآن دارد که در این عملیات که منجر به آزاد سازی قلاویزان و دشت مهران ،ارتفاعات مشرف برآن شده رزمندگان پرتوان اسلام باتوکل به خداوند منان و پیروی از فرامین امام راحل رضوان الله تعالی علیه،ضربات سنگینی به نیرو های متجاوز عراقی وارد کردند طوری که 3500کشته،3300اسیر،به غنیمت گرفتند. بخش قابل توجهی از ادوات جنگی،تجهیزات،امکانات زرهی،و خودروویی دشمن حاصل نبرد جانانه و افتخارآمیز رزمندگان اسلام با نیروهای عراقی بود.
نقش رزمندگان و شهدا در سرکوب دشمن
یکی از راویان دفاع مقدس که خود نیز در عقبه نیروهای محاصره شده خودی در جبهه مهران و ارتفاعات قلاویزان حضور داشته در خاطراتش میگوید:تعدادی از رزمندگان اسلام در قلاویزان که در محاصره نیرو های عراقی قرار گرفته بودند در واپسین لحظات نبرد بی امانشان با متجاوزان بعثی در حالی که در دمای 50درجه منطقه عملیاتی می جنگیدند خیلی تشنه بودند به یاد سقای دشت کربلا ابوالفضل العباس آب قمقمه هایشان راخود ننوشیدند و محتوای آنها را خالی کردند که مبادا زمانی دشمن بتواند از آب رزمندگان اسلام استفاده کنند.


انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب