سرویس: استان ایلام
کد خبر: 14975
|
13:41 - 1394/04/07
نسخه چاپی

تبلور توجه دولت به دیدگاه های مردمی/

مردم در انتخابات نظر دهند در مذاکرات هسته ای نه!

مردم در انتخابات نظر دهند در مذاکرات هسته ای نه!
توجه به رای مردم در دولت یازدهم تنها یک صحبت تزیینی است.

گروه سیاسی ایلام بیدار::  نوع و نگاه توجه به دیدگاه مردمی همواره مورد مناقشه گروه های مختلف سیاسی در طول دوران انقلاب اسلامی بوده است و همواره شاهد رفتارهای دوگانه از سوی گروه های سیاسی بوده ایم.
این رفتارهای دوگانه در جای جای تاریخ و بعد از پیروزی انقلاب وجود داشته و مدعیان توجه به رای و نظر مردم در عمل هر جا که نظر مردم مطابق با خواست آنها بوده، از آن به عنوان یک سپر برای حذف مخالفان استفاده کرده اند و هر کجا نیز که نظر مردم مخالف با میل و خواست آنان بوده است، با تحقیر و حتی شورش علیه آن، در تلاش برای اثبات میل شخصی و گروهی خود به جای آرای ملت بوده اند و بهترین شاهد مثال برای این ادعا را می توان در فتنه سال ۸۸ مشاهده کرد که جریان شکست خورده در انتخابات نه تنها حاضر به پذیرش رای اکثریت ملت نگردید بلکه با لشکرکشی حیابانی درصدد وتوی رای مردم و تحمیل خواسته غیر منطقی خود بود.
اما این داستان ظاهرا سر پایان ندارد و در آخرین مورد اظهارات ضد و نقیض مقامات ارشد دولت جدید نیز نشان می دهد توجه به رای مردم تنها یک صحبت تزیینی است که هر آنجا که در برگیرنده خواسته های آنان باشد، با صدای بلند فریاد زده می شود و هر آنجا نیز که نظر مردم تطابقی با خواسته های دولتمردان نداشته باشد، با زبان تحقیر روبرو می شود.
مراد یگانه، فرماندار سیروان در سخنرانی اخیر خود که قبل از خطبه های نماز جمعه این شهر انجام داد در اظهاراتی عجیب به نقد نظرات مردم در خصوص مذاکرات هسته ای پرداخت و گفت: کسانی که در بحث هسته ای و مذاکرات دانشی ندارند؛ اقدام به نقد و انتقاد از مذاکرات می کنند و مردم که سررشته ای ندارند مسائل هسته ای را به سیاسیون و تیم مذاکره واگذار کنند و دخالتی نداشته باشند.
وی ادامه می دهد: هر کسی به کار خود برسد و مثلا یک کشاورز باید کار کشاورزی بکند و نباید در خصوص مذاکرات اظهار نظر یا دخالت کند.

این اظهارات به خوبی نشانگر نوع نگاه این جریان به مردمی است که دوسال قبل در ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ با حضور در پای صندوق های رای، حسن روحانی را به عنوان رییس جمهور جدید انتخاب کرده اند، در واقع باید از آقای یگانه پرسید چگونه همان کشاورزان و مابقی افراد جامعه که امروز مورد تحقیر شما قرار گرفته و نباید درباره موضوع هسته ای اظهار نظر کنند باید رییس جمهور منتخب خود را انتخاب می کردند و چگونه است که باز همان مردم به فاصله چند ماه بعد از انتخابات باز باید درباره مذاکره یا عدم مذاکره با امریکا نظر بدهند اما زمانی که پای توافقات هسته ای به میان می آید و ممکن است نظری مخالف آنچه که دولتمردان تصور می کنند داشته باشند، با زبانی تحقیر آمیز و از بالا به پایین، بگونه ای توصیف می شوند که گویی هیچ فهمی از تحولات کلان کشور ندارند؟
گفتنی است تحولات ۳۵ ساله تاریخ بعد از انقلاب به خوبی نشان داده است که برخلاف نگاه های روشنفکرانه، از بالا به پایین و تحقیرآمیز به توده های مردم، همین مردم که بخش زیادی از آنها را همین کشاورزان،دامداران، کسبه، کارمندان و ... تشکیل می دهند فهم درست تر و عمیق تری از واقعیات و عرصه سیاسی- اجتماعی کشور داشته اند.
در پایان از آقای یگانه باید پرسید از نظر او دانش چگونه معنا می شود؟ آیایک فرد کشاورز و یا دامدار پای صندوق های رأی حاضر می شود و رای می‌دهد، فقط حق اظهار نظر دارد؟؛ چگونه است که آن موقع به او نمی گویند او دانش کافی ندارد؟

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب