سرویس: استان ایلام
کد خبر: 14853
|
07:34 - 1394/04/02
نسخه چاپی

جوابیه آموزش و پرورش ایلام به یک خبر/

دلواپسی منتسب به مدیران آموزش وپرورش نمی تواند عقلانی باشد

دلواپسی منتسب به مدیران آموزش وپرورش نمی تواند عقلانی باشد
به دنبال درج خبری با عنوان "مدیران آموزش وپرورش دلواپس شدند" روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان ایلام طی جوابیه ای توضیحاتی در این خصوص عنوان کرد.

به گزارشایلام بیداربه نقل از ایلام پویا، به دنبال درج خبری با عنوان "مدیران آموزش وپرورش دلواپس شدند" روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان ایلام با ارسال جوابیه ای، توضیحاتی را در این خصوص ایراد داشته است.

در این جوابیه ٱمده است:

باسلام و تبریک حلول ماه مبارک رمضان وآرزوی قبولی طاعات وعبادات آن عزیزان ضمن تشکر واستقبال ازنظارت مطبوعات دیداری ونوشتاری بر عملکرد مدیران وارزیابی اینگونه فعالیت ها در راستای بهبود کیفیت وعملکرد مجموعه عظیم آموزش و پرورش واظهار پوزش از تأخیر تعمدی که به احترام فضای معنوی ناشی از حضور پیکرهای پاک 175غواص شهید گلگون کفن اعمال گردید؛ به استحضار حضرتعالی می رساند، با توجه به انتشار خبری تحت عنوان "مدیران آموزش وپرورش دلواپس شدند" (ایلام پویا کد مطلب 35215-24/3/94 و ایلام بیدار کد مطلب 14714-24/3/93) ، صرف نظراز تغییر نامحسوس خبر در تاریخ 27/3/94 توسط سایت ایلام بیدار و اضافه کردن واژه ی شهرستان ایلام به متن خبر، مستدعی است؛ دستور فرمایید برابر ماده   23 قانون مطبوعات مصوب 22/12/64 نسبت به انتشاراین جوابیه در همان صفحه و ستون و با همان حروف که اصل مطلب منتشر شده است، اقدام فرمایند. بدیهی است؛ در صورتی که علاوه بر جوابیه، مطالب یا توضیحات جدیدی را منتشر فرمائید به استناد تبصره 1ماده مارّالذکر حق پاسخگویی مجدد برای این مدیریت محفوظ خواهد بود.
درپی در خواست شماره 22/519/ ز م - 18/3/94  سازمان بسیج دانش آموزی سپاه امیرالمؤمنین(ع) ، مبنی بر برگزاری تجمع دانش آموزی "ما اجازه نمی دهیم " در حمایت از مواضع مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات هسته ای ،موضوع در جلسه همان روز ستاد شاهد شهرستان مطرح و با برگزاری مراسم در دبیرستان شاهد آقا حسین ابن علی (ع)موافقت گردید .
این مراسم، باشکوه هرچه تمام تر برگزار شد وخبر وتصاویر آن در بخش های مختلف خبری صدا وسیمای مرکز ایلام پخش گردید و با وجود عدم استقبال و توجه سایت های وزین ایلام پویا و ایلام بیدار؛ از سوی برخی سایت های دیگر نظیر روشنا منتشر شد (کد مطلب 11382-20/3/94roshena.ir ) . بنابراین با توجه به طی مراحل قانونی وصدور مجوز برگزاری مراسم از طریق این مدیریت در این خصوص احدی مورد اعتراض قرار نگرفته و دلواپسی منتسب به مدیران آموزش وپرورش نمی تواند عقلانی ومقرون به صحت باشد؛البته مدیران آموزش وپرورش دلواپسی های بسیار متنوعی دارند؛ از تنگناي معيشتي همكاران گرفته تا محدوديت اعتبارات ريالي و مسائل مهم آموزشي و تربيتي ؛ ولی هیچکدام ازاین دلواپسی ها از جنس هسته ای نیستند؛ چرا که ازیک طرف به رهبري داهيانه ی مقام معظم رهبري؛ اين كشتيبان بزرگ انقلاب ايمان داريم و از طرف  دیگر به تعهد و تخصص تیم مذاکرکننده ی دولت تدبیر و امید و درایت ریاست محترم جمهوری، معتقدیم و از همه بالاتر، این انقلاب را متعلق به حضرت ولی عصر (عج )می دانیم و در عقبه‌های سخت به مدد و نصرت الهی، اطمینان و اعتقاد راسخ  داریم.
بدیهی است این مدیریت در راستای انجام وظایف ذاتی خود مبنی برتقویت باورهای دینی و اعتقاد عملی به اصل مترقی ولایت فقیه و پشتیبانی از رهنمودهای مقام معظم رهبري تمامی مساعی وتلاش های خودرا در قالب حرکت های عقلانی و در چار چوب قانون به کار گرفته وخواهد گرفت؛ لذا القای این مطلب ناصحیح و دارای جهت گیری خاص که مدیران خدوم و ولایت مدار آموزش وپرورش از اقدامی که خود مجوز برگزاری آن را صادر کرده اند، دلواپس شده اند؛ با بدیهی ترین اصول اولیه عقلی ناسازگار است.
 مضافا متذکر می گردد آنچه گفته شد به منزله موافقت با برگزاری هر گونه مراسم (اعم از آموزشی و پرورشی و...) بدون طی مراحل قانونی واز سوی افراد خود سر و خارج از مجموعه آموزش و پرورش و با مراجعه مستقیم به مراکز آموزشی نمی باشد و طبیعی است که این مدیریت با برگزاری مراسمات خود سرانه و بدون هماهنگی و صدور مجوز از طریق مراجع قانونی صرف نظر از محتوای مراسم موافقت نخواهد کرد و اگر چنین برخورد قانونی به منزله دلواپسی تلقی می شود، این دلواپسی را یکی از وظایف اداری و آموزشی و تکلیف خود در قبال تمکین از قوانین ومقررات می دانیم و به آن افتخار می کنیم .
در پایان ضمن استقبال از نظارت مطبوعات و تاکید بر وظیفه ی پاسخگویی مدیران، امیدواریم در سال دولت و ملت،همدلی وهمزبانی، با همراهی مدیران محترم مطبوعات مکتوب و دیجیتال زمینه انجام وظیفه ی پاسخگویی و تعامل بیشتر و رفع سوءتفاهمات احتمالی وخدمت مطلوب‌تر به شهروندان ارجمند فراهم گردد .
 
با احترام روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ایلام
 
توضیحات ایلام پویا
ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ایلام بابت پاسخگویی، توضیحات زیر جهت تنویر افکار عمومی منتشر می شود.
برگزاری مراسم امضای گزاره برگ ملی هسته ای در دو دبیرستان حضرت معصومه(س) و آقا حسین بن علی (ع) برگزار گردید و در دبیرستان آقا حسین بن علی(ع) امضای گزاره برگ ملی هسته ای بدون هیچ مشکلی برگزار گردید اما در دبیرستان حضرت معصومه (س) پس از اخذ امضاها متاسفانه هجمه هایی علیه مراسم به وجود آمد.
در خصوص خبر  اصلی برگزاری مراسم که عنوان شده است که در این پایگاه خبری منتشر نشده است به اطلاع می رساند که این خبر در تاریخ 94/3/18 با عنوان حمایت دانش آموزان ایلامی از گزاره برگ ملی هسته ای (اینجا) منتشر گردیده است
در پایان از حمایت های مدیر کل آموزش و پرورش استان و مسئول حراست این اداره کل بابت برگزاری این مراسم و حمایت از گزاره برگ ملی هسته ای تقدیر و تشکر می شود.

توضیحاتایلام بیدار

لازم به توضیح است که خبرحمایت دانش آموزان ایلام از گزاره برگ هسته‌ای، توسط پایگاه خبری تحلیلیایلام بیدار(اینجا) منتشر شده است.

 

انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب