سرویس: استان ایلام
کد خبر: 14800
|
09:15 - 1394/03/30
نسخه چاپی

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام:

طرح "گردشگری تعالی بخش" در ایلام اجرا می‌شود

طرح "گردشگری تعالی بخش" در ایلام اجرا می‌شود
فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: با هدف تاثير گذاشتن بر فضاي ارزشي،‌انقلابي و سالم سازی اماكن تفريحي سياحتي، طرح گردشگری تعالی بخش در ایلام اجرا می شود.

سردار "سیدصادق حسینی" فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعیایلام بیدار، گفت: گردشگری یکی از پرجاذبه ترین عرصه ها و موهبات الهی برای حضور احاد جامعه خصوصا جوانان است که در مورد تاکید دین مبین اسلام می باشد که بیش از یکصد روایت از لسان مبارک معصومین (ع)در مورد سفر و گردشگری آمده است.

وی اظهار کرد: اماکن سیاحتی تفریحی و بقاع متبرکه فرصتی را ایجاد نموده تا هراز گاهی اکثر مردم با گرایشات و سلایق مختلف در این اماکن اجتماع نموده وساعاتی را سپری نمایند اما متاسفانه با توجه به گستردگی این اماکن بعضاً با کمبودهایی در زمینه های مختلف مواجه هستیم.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام افزود: بسیج می تواند با امکاناتی که در اختیار داشته و با ظرافت خاصی از طریق تبلیغات محیطی و فضا سازی ارزشی در اینگونه اماکن نسبت به شناساندن خوبی ها و تشویق به انجام آن ها وتحسین  و ترویج  معروفات وتقبیح منکرات و سالم سازی فضا های گردشگری اقدام نماید و ظرفیت های جدیدی را با شناسایی جاذبه های ارزشی و تبلیغ و ترویج آنها ایجاد نماید.

سردار حسینی ادامه داد: در همین راستا طرح گردشگری تعالی بخش جهت فضاسازی مناسب فرهنگی و اجتماعی اماکن زیارتی و سیاحتی توسط بسیج استان در دستور کار قار گرفته است.

وی گفت: برای اجرای این طرح 55 نقطه در استان شناسایی شده که در فاز اول اجرایی آن بطور همزمان از 20 خرداد ماه سال 94 در دو شهرستان ایلام (پارک چغاسبز و کوثر) و آبدانان(پارک سراب) اجرا می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: هدف از اجر ای این طرح تاثير گذاشتن بر فضاي ارزشي،‌انقلابي و سالم در اماكن تفريحي سياحتي گردشگري و اجتماعات بزرگ مردمي با جلب همكاري و مشاركت متوليان اداره امور اين اماكن و مردم است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام اظهار داشت: در این طرح برنامه های متنوعی اعم از برگزاری جنگ های شادی، مسابقات فرهنگی، برگزاری مراسمات دینی و ملی، برپایی نمازجماعت، تبلیغ ارزش های دینی و فضا سازی مناسب انجام می شود.

وی در پایان تأکید کرد: برای اجرای مطلبوب این طرح لازم است سازمان هایی نظير اوقاف و امور خيريه، شوراهاي اسلامي، شهرداري، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات نیز بسیج را در اجرای این امر یاری رسانند.

 

انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد