سرویس: استان ایلام
کد خبر: 14199
|
08:28 - 1394/02/29
نسخه چاپی

رئیس دامپزشکی دهلران خبر داد:

مصرف بیش از 34 تن گوشت قرمز در دهلران

مصرف بیش از 34 تن گوشت قرمز در دهلران
رئیس دامپزشکی دهلران از مصرف بیش از 34 تن گوشت قرمز در این شهرستان خبر داد.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازنسیم دهلران، "ایوب دارابی"، رییس شبکه دامپزشکی شهرستان دهلران گفت: بازرسان دامپزشکی مستقر در کشتارگاه صنعتی دام دهلران در سال گذشته بر کشتار یک هزار و 816 رأس انواع دام سبک و سنگین نظارت کردند.


وی با بیان اینکه از این تعداد دام، 884 رأس گوسفند، 401 رأس بز، 531 رأس گاو و گوساله با نظارت بهداشتی و شرعی بازرسان و ناظر این شبکه در تنها کشتارگاه صنعتی دام دهلران ذبح شدند، افزود: در سال گذشته تعداد 538 جگر، 247 عدد ریه بعلت کیست هیداتیک و فالیولوز توسط بازرسان این شبکه از چرخه مصرف خارج و معدوم شدند.
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان دهلران گفت:  در سال 93، میزان 18 هزار و 273 کیلوگرم گوشت گوسفند و بره، 6 هزار و 890 کیلوگرم گوشت بز و بزغاله و 9 هزار و 685 کیلوگرم گوشت گاو و گوساله بعد از تأیید بازرسان و کارشناسان شبکه دامپزشکی وارد بازار مصرف شد.
وی با بیان اینکه دامی که وارد کشتارگاه می شود طی 3 مرحله مورد بازدید قرار می گیرد، عنوان کرد: دامی که وارد کشتارگاه می شود ابتدا عصر روز قبل از ذبح توسط کارشناسان و بازرسان از لحاظ سلامت بالینی مورد ارزیابی قرار می گیرد و چنانچه فاقد هرگونه لنگش، تب و بی حالی، گری و ... باشد مجوز ذبح صادر خواهد شد.
دکتر دارابی ادامه داد: در بازدید حین کشتار بعد از ذبح دام و خون گیری لاشه و کندن پوست آن، بازدید بعد کشتار بصورت کنترل تورم غدد لنفاوی، وجود خون مردگی و انگل مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
وی افزود: در صورت مشاهده لاغری مفرط و بیماری که امکان انتقال آن به انسان وجود داشته باشد لاشه بصورت کلی ضبط خواهد شد.
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان دهلران با اشاره به اینکه دهلران یکی از سالم ترین مناطق عرضه گوشت دام در استان می باشد، اظهار کرد: در سال گذشته تعداد 2 هزار و 59 مورد بازدید از اماکن عرضه گوشت قرمز، 280 مورد رستوران ها، هزار و 131 مورد از مواد لبنی، 139 مورد بازدید از وسایل حمل مرغ و تانکر حمل شیر در شهرستان دهلران صورت گرفته است.
وی بیان نمود: طی این بازدیدها 10 پرونده تخلف بهداشتی تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد