سرویس: استان ایلام
کد خبر: 14132
|
14:08 - 1394/02/25
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

اظهارات آمانو تیر خلاص به اعتمادسازی بود/ توافق بد بزرگترین خیانت به ملت است

اظهارات آمانو تیر خلاص به اعتمادسازی بود/ توافق بد بزرگترین خیانت به ملت است
امام جمعه ایلام گفت: اظهارات مدیر کل آژانس بین‌المللی مبنی بر بازرسی‌های گسترده حتی از مراکز نظامی در واقع تیر خلاص به اعتمادسازی بوده و در نهایت حاکی از پذیرش یک توافق بد است.

به گزارشایلام بیدار، حجت السلام "محمد نقی لطفی"  در خطبه‌های نماز جمعه ایلام گفت: رژیم سفاک و جنایتکار آل سعود با نقض مکرر آتش بس چهره فریبکارانه خود را آشکار کرد.

وی اطهار کرد: حکومت فاسد سعودی برای ترمیم چهره زشت خود پس از جنایت وحشتناک و بعد از کشتار هزاران زن و کودک یمنی و برای فریب افکار عمومی و رهایی از بدنامی و رسوایی فزاینده یک آتش‌بس پنج روزه در جنگ با مردم مظلوم یمن را اعلام کرد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: آل سعود در طول حیات ننگین خود خیانت‌های فراوانی نسبت به امت اسلامی و مسلمانان در سراسر جهان مرتکب شده و در این زمنیه پرونده سیاه و قطوری دارد.

امام جمعه ایلام ادامه داد: رژیم آل سعود با قتل عام وحشیانه و هولناک مردم مظلوم و بی‌پناه یمن روی تمام جنایتکاران را تاریخ سفید کرد.

وی تصریح کرد: در واقع این جنایات تکمیل‌کننده پرونده جنایت و خیانت این رژیم فاسد و مزدور است؛ آل‌سعود با ادامه جنایات خود علیه مردم یمن سقوط رژیم خودکامه خود را رقم خواهد زد .

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مناقشه هسته‌ای ایران با 5+1 به ویژه رژیم آمریکا اشاره کرد و گفت: این مسئله به یکی از موضوعات بحث‌انگیز و خبرساز در جهان تبدیل شده و آنچه موجب نگرانی دلسوزان و نخبگان وفادار به نظام شده لحاظ نکردن فرامین رهبری آن‌هم در آستانه توافق نهایی و همچنین اظهارات مقامات آمریکایی مخصوصا رئیس جمهور آمریکا است.

وی با بیان اینکه اظهارات رئیس جمهور آمریکا با ادبیات قلدرمآبانه و تهدیدآمیز و حفظ ساختار تحریم‌ها و اعمال فشار فزاینده به ایران همراه است، ادامه داد: اظهارات مدیر کل آژانس بین‌المللی مبنی بر بازرسی‌های گسترده حتی از مراکز نظامی در واقع تیر خلاص به اعتمادسازی بوده و در نهایت حاکی از پذیرش یک توافق بد است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: مقامات رسمی آمریکا از یک پیروزی بزرگ برای خود و تحمیل خواسته‌های خود بر ملت ایران و توقف کامل فعالیت‌های هسته‌ای حرف می‌زنند . متاسفانه اظهارت متناقض مسئولان و همچنین سکوت در برابر اظهارات گستاخانه مقامات آمریکایی این شائبه را در اذهان عمومی القاء می‌کند که تیم مذاکره‌کننده تسلیم خواسته‌های ناحق طرف‌های غربی شده است.

لطفی تصریح کرد: اگر بنا باشد که یک توافق بد که در آن حقوق ملت ایران نادیده گرفته شود و با دادن امتیازات به طرف مقابل منجر شود هر کسی که پای چنین توافق نامه‌ای را امضا می‌کند بزرگترین خیانت را به آرمان‌های امام و رهبری و شهیدان را مرتکب شده و تا ابد به عنوان یک لکه ننگ در پیشانی او حک خواهد شد.

امام جمعه ایلام گفت: امیدواریم دستگاه دیپلماسی ما در برابر زورگویی‌ها و رجزخوانی مقامات آمریکا موضع شفاف و قاطعی را اتخاذ کنند.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به 27 رجب سالروز بعثت پیامبر عظیم‌الشان اسلام اشاره کرد و گفت: حادثه بعثت یکی از مهمترین حوادث در تاریخ بشریت است.

وی ادامه داد: خداوند برای هدایت بشر به صراط مستقیم و نجات انسان‌ها از قید بندگی و بردگی اسارت طاغوت‌ها و ستمگران به ایجاد یک حکومت جهانی مبتی بر عدالت فردی و اجتماعی و بر چیده شدن بساط ظلم و ستم پرداخت.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: حاکم کردن اخلاق و ارزش‌های الهی و آسمانی که بشر به شدت نیازمند تعالیم و آموز‌ه‌های نظام وحیانی در جهان معاصر و نجات از چالش‌ها و بحران‌های اخلاقی اجتماعی و فرهنگی و سیاسی است از دیگر دلایل بعث پیامبر اسلام بود.

حجت السلام لطفی در پایان به روز جهانی خانواده اشاره کرد و افزود: پرداختن به مسئله خانواده به خصوص مسئله سلامت و امنیت و آرامش و تکریم به زن در محیط خانواده یکی از مسائل اصلی و از الزامات زندگی است . خطیب جمعه ایلام گفت: دین اسلام به شدت نسبت به نظام خانواده اهتمام دارد. استحکام نظام خانواده مبتنی بر آموزه‌های دینی و سیره عملی پیامبر و امامان معصوم بهترین الگو برای خانواده‌های طالب سعادت و خوش وقتی است.

 

انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب