سرویس: استان ایلام
کد خبر: 13315
|
20:28 - 1394/01/02
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام:

ترویج سیره حضرت زهرا(س) باید در جامعه اسلامی نهادینه شود

ترویج  سیره حضرت زهرا(س) باید در جامعه اسلامی نهادینه شود
نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام گفت: ترویج سیره حضرت زهرا(س) باید در جامعه اسلامی نهادینه شود.

به گزارشایلام بیداربه نقل از ایلام رصد، “حجت الاسلام محسن شیرزاده”نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام  با اشاره به تقارن سال جدید و عید نوروز با ایام شهادت حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه اظهار داشت: امسال ایام سال جدید و عید نوروز مقارن با شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) شده است و به همین خاطر باید حرمت ایام فاطمیه از سوی آحاد ملت حفظ گردد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) الگوی زنان عالم است و این بانوی شهیده در خانه داری، تربیت فرزندان، شوهرداری، برخورد اجتماعی در جامعه و در دفاع از حق و ولایت مداری یک نمونه کامل و اسوه حسنه بوده اند.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی ایلام با بیان اینکه ترویج و گسترش روش و سیره حضرت زهرا(س) در جامعه اسلامی باید به عنوان یک ارزش نهادینه شود افزود: این بانوی بزرگوار ایستاد و مصائب را تحمل کرد و در دفاع از حریم ولایت به شهادت رسید.

حجت الاسلام شیرزاده با تاکید بر پاسداری از حرمت و مراعات حق ولایت اهل بیت(ع) در این ایام اظهار کرد: دین اسلام با جشن و شادی مخالف نیست اما باید شأن و حدود ائمه(س) را رعایت و از افراط، دوری و پرهیز کرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام تصریح کرد: حضرت زهرا جایگاه ویژه ای نزد رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) داشتند ما در حدیثی از ایشان داریم که فاطمه پاره تن من است، هر کس او را دوست بدارد مرا دوست داشته و هر کس او را بیازارد مرا آزرده است بنا بر این عزاداری و بزرگداشت حضرت صدیقه طاهره ( سلام الله علیها) قطعا و حقیقتا نوعی تعظیم شعائر دینی و اسلامی است وبزرگداشت ایشان جزء اصول محسوب می شود.

وی افزود: راه ائمه و راه حضرت فاطمه زهرا( سلام الله علیها) باید شناخته و شناسانده شود این راه روشن، راه هدایت بشریت است و ریشه در اعتقادات دینی ما دارد.

حجت الاسلام شیرزاده گفت: درس های فراوانی از این بانوی بزرگوار آموخته ایم که اگر در سال جدید و در طول زندگی خود آنها را پیاده کنیم سعادت دنیا و آخرت را خواهیم داشت.

وی در پایان با آرزوی این که سال جدید سال ظهور امام زمان باشد بیان داشت: با آگاهی و دین داری و عدم غفلت در سیره و منش حضرت زهرا(س) توجه کرده و با عنایت به این ایام شأن و منزلت دختر نبی مکرم اسلام (ص) را حفظ کنیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب