سرویس: استان ایلام
کد خبر: 11929
|
20:21 - 1393/10/14
نسخه چاپی

باز هم قیمت های مسکن و زمین در مهران افزایش یافت/

رشد قیمت زمین و مسکن مهران رهاورد منطقه آزاد تجاری

رشد قیمت زمین و مسکن مهران رهاورد منطقه آزاد تجاری
پس از اعلام رسانه ای تصویب منطقه آزاد تجاری باز هم قيمت زمين و منزل در اين شهر به صورت سرسام آوري افزايش يافته است.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازآوای مهران،پس از اعلام رسانه ای تصویب منطقه آزاد تجاری باز هم قيمت زمين و منزل در اين شهر به صورت سرسام آوري افزايش يافته است که با پيگري هاي صورت گرفته برخي از عوامل اين افزايش قيمت را جهت تنوير افكار عمومي و جلوگيري از روند افزايش قيمت توسط مسوولين بازگو كرده تا بيش از اين شاهد اين معضل در شهر نباشيم.
همانطور كه در بالا نيز ذكر شده است مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادي گامی در جهت توسعه کلان کشور است و اما در مهران كه فعلا هيچ كار خاصي در زمينه فعاليت منطقه اقتصادي رخ نداده و شاهد نصب تابلو آن از سالهاي گذشته هستيم باعث گرديده تا دلالان محلي از اين فرصت سوء استفاده كرده و به بهانه پيشرفت تجاري و بازرگاني خود سرانه قيمت ها را چند برابر واقعي افزايش دهند.
به وضوح مشاهده میکنیم که قبل از اینکه مهران به منطقه آزاد تجاری تبدیل شود به منطقه ویژه دلالان تبدیل شده و این روند را نمی توان به فال نیک گرفت .
در شهر که با شهروندان هم صحبت می شویم قیمت زمین و مسکن به یک بحث داغ تبدیل شده و از طرفی بستری آماده و بدون دغدغه برای دلالان در این وادی مهیا ساخته است این در حالی است که قیمت مسکن و زمین همواره یکی از مسایل تاثیر گذار بر وضعیت معاش خانواده هاست و غفلت از آن می تواند عواقب نا خوشایندی برای افراد جامعه به وجود آورد.
هم زمانی نصب تابلو منطقه ویژه اقتصادی همراه با اسکان شرکتهای نفتی در شهر دلالان زمین وملک را به تکاپو انداخته تا جایی که برخی بنگاه های مسکن در گفتگو با خبرنگار ما می گویند: خانه ای اجاره ای وجود ندارد اگر هم باشد اجاره آنها در ماه 600 هزار تومان به بالاست و برخی از منازل مسکونی نیز به کمتر از ماهی یک میلیون و پانصد هزار تومان اجاره داده نمی شود.
یکی از صاحبان بنگاه های معاملاتی مسکن در مهران نیز می گوید:اعلام منطقه آزاد تجاری بین 30 تا 40درصد قیمت مسکن را افزایش داده اند.
او گفت:مدیران و شاغلین شرکتهای نفتی نیز بر این افزایش قیمت تاثیر گذار بوده اند و هر نرخی را که صاحب خانه پیشنهاد کند قبول می کنند و همین امر باعث شده تا عده ای سودجو وارد عرصه خرید و فروش مسکن شوند و از این آشفته بازار بیشترین سود را به جیب بزنند.
برخی از شهروندان با بیان این سوال که آیا شایسته تر نبود زمانی که منطقه آزاد تجاری یا ویژه اقتصادی در هیات دولت و مجلس شورای اسلامی تصویب می شد تابلو آن نصب بشود تا این همه دغدغه برای اجاره نشین های مهرانی پیش نیاید؟ می گویند:ما از توسعه اقتصادی خصوصا منطقه ویژه حمایت می کنیم و آن در صورتی است عملا این خواست مردم تحقق پیدا کند.
با پیگری های خبرنگار ما از اداره صنعت معدن و تجارت و همچنین اصناف و نیز شورای اسلامی شهر پاسخ قانع کننده ای در این زمینه دریافت نکردیم و تنها پاسخ مشترک آنان این بود که اجاره بها امری توافقی بین موجر و مستاجر است و به ادارات مذکور مرتبط نیست.
نماینده بخش مسکن اداره راه و شهرسازی مهران امروز (14 دی ماه) در گفتگو با خبرنگار ما با تایید افزایش قیمت در زمینه زمین و مسکن در این شهرستان گفت:متاسفانه طی چند روز گذشته شاهد افزایش قیمت زمین و مسکن هستیم .
علیدوست رحمی افزود:  بخش مسکن اداره راه و شهرسازی دخالتی در تعیین قیمت اجاره بها و زمین و مسکن ندارد زیرا که اجاره بها امری توافقی و شخصی بین موجر و مستاجر است.
وی اظهار کرد: در بخش مسکن اداره راه و شهرسازی دولت برای متقاضیان مسکن، مسکن مهر احداث کرده و کسانی که شرایط دریافت مسکن مهر در مهران بوده اند مسکن تعلق گرفته است.
نماینده بخش مسکن اداره راه و شهرسازی ادامه داد: اکنون 600 واحد مسکن مهر در این شهر وجود دارد و به متقاضیان واجد شرایط تحویل شد ضمن اینکه در صورت وجود متقاضی مسکن دولت برنامه مسکن اجتماعی برای آنان در نظر دارد که  به صورت سراسری اجرایی خواهد شد.

 

انتهای پیام/ب

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب