سرویس: سیاسی
کد خبر: 11023
|
18:11 - 1393/08/28
نسخه چاپی

نامه بسیج دانشجویی ۹ دانشگاه به ظریف

نامه بسیج دانشجویی ۹ دانشگاه به ظریف
بسیج دانشجویی ۹ دانشگاه کشور در نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کردند اگر تلاش‌ها به عقد قراردادی منجر شود که حقوق ملت را با رعایت خطوط قرمز، از زیاده‌خواهان بین‌المللی استیفا می‌کند، ارزشمند خواهد بود.

به گزارشایلام بیداربه نقل روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی، بسیج دانشجویی ۹ دانشگاه کشور با صدور نامه‌ای خطاب به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کردند:‌ اگر این تلاش های پیگیر به عقد قراردادی که حقوق ملت را با رعایت خطوط قرمز آنها، از زیاده خواهان بین‌المللی استیفا می‌کند منجر شود ارزش آن بیشتر خواهد شد، اما تجربه تاریخی به این مردم آموخته است که در برخورد با دشمنان قسم خورده خود همواره باید جانب احتیاط را رعایت کرده و از دل سپردن به لبخندهای تزویر آلود آنان اجتناب کرد.


متن این نامه بدین شرح است:

بسمه تعالی

جناب آقای ظریف

وزیر محترم امور خارجه

با سلام؛

طی هفته جاری تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان به سرپرستی جنابعالی، برای مذاکره با گروه ۱+۵ راهی وین شده تا برگی دیگر از پرونده هسته ای کشورمان ورق بخورد. حافظه تاریخی ملت ایران پُر است از قراردادها و معاهده هایی که تصمیم گیران سیاست کشورمان در برهه‌های گوناگون تاریخی با بیگانگان امضاء کرده‌اند.

معاهداتی که برخی از آنها به خاطر کم کاری، عدم شناخت از ماهیت دشمن و اعتماد بیجا به آن، به برگ‌هایی ننگین و غیر قابل دفاع در کتاب‌های تاریخی این ملت تبدیل شده و برخی دیگر به دلیل ایستادگی قهرمانانه، آگاهانه و شجاعانه بر اصول و حقوق ملی و کوتاه نیامدن از خطوط قرمز به برگ هایی زرین بدل گشته‌اند.

جناب آقای ظریف!

مردم ایران هر تلاشی برای تحقق حقوق حقه خود در چارچوب اصل حفظ عزت ملی را قدر می‌نهند و به نتیجه رسیدن یا نرسیدن این تلاش‌ها تاثیری در ذهنیت آنها نسبت به آن فرزندانشان نخواهد داشت.

از سویی اگر این تلاش های پیگیر به عقد قراردادی که حقوق ملت را با رعایت خطوط قرمز آنها، از زیاده خواهان بین‌المللی استیفا می‌کند منجر شود ارزش آن بیشتر خواهد شد، اما تجربه تاریخی به این مردم آموخته است که در برخورد با دشمنان قسم خورده خود همواره باید جانب احتیاط را رعایت کرده و از دل سپردن به لبخندهای تزویر آلود آنان اجتناب کرد.

از همین رو اگر تزویرها و نیرنگ های دشمنان دوست نما، کارگر افتاده و مردان هسته ای ما تن به «توافق به هر قیمت» بدهند و زیر معاهده ای را امضاء کنند که علنا یا تلویحا بخشی از حقوق هسته ای ملت را نادیده گرفته باشد، نه تنها نام نیکی از آنها به یادگار نخواهد ماند بلکه ثمره تلاش‌های آنها نیز بی‌نتیجه خواهد ماند و نام آنها در کنار امضاء کنندگان قراردادهای ننگین در تاریخ ثبت خواهد شد.

بنابراین ما دانشجویان بسیجی در راستای منویات مقام معظم رهبری، ضمن اعلام حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان؛ این مطالبه جدی را داریم که اگر طرف غربی در مذاکرات پیش رو براساس خوی استکباری و زیاده خواهانه به دنبال تعبیر کردن رویای آشفته خود مبنی بر محروم کردن ملت ایران از حقوق هسته ای و یا ادامه دادن به تحریم ها بود، تیم هسته ای کشورمان با تصمیمی انقلابی مذاکرات را تعلیق کرده و پیام روشن خود را به زیاده خواهان برساند که مردم ایران تسلیم فشارها نشده و به باج خواهی قلدران بین المللی اعتنایی نخواهند کرد.

- بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز

- بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان

- بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان

- بسیج دانشجویی دانشگاه قزوین

- بسیج دانشجویی دانشگاه یزد

- بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی همدان

- بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس

- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات

- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد علوم پزشکی

 

انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد