سرویس: سیاسی
کد خبر: 1031
|
10:29 - 1391/10/13
نسخه چاپی

دکتر شوهانی در گفتگو با ایلام فردا:

اگرنظام سوریه تاکنون سقوط نکرده به خاطر حمایت های ایران بوده است

اگرنظام سوریه تاکنون سقوط نکرده به خاطر حمایت های ایران بوده است
دکتر احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:اگرنظام سوریه تاکنون سقوط نکرده به خاطر حمایت های ایران بوده است.

به گزارشایلام فردا،دکتر احمد شوهانی در گفت و گوی اختصاصی با ایلام فردا جوابگوی سوالات ما در حوزه های مختلف سیاسی،اقتصادی و بین المللی بود.

در روز گذشته بخش اول مصاحبه وی با ایلام فردا در خصوص تحولات استانی منتشر شد و اکنون بخش دوم این مصاحبه منتشر می شود.

اگرنظام سوریه تاکنون سقوط نکرده به خاطر حمایت های ایران بوده است

دکتر شوهانی در پاسخ به این  سوال که فکر نمی کنید دستگاه دیپلماسی کشور در قضیه بیداری اسلامی و حمایت از نظام سوریه دچار انفعال شده است گفت:خیر بنده اینطور فکر نمی کنم.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث سوریه تصریح کرد:نکته ای که مردم ما باید به آن توجه کنند علت حمایت ما از نظام سوریه است،به این خاطر از نظام سوریه دفاع می کنیم که جنس این حوادث کاملا از جنس آمریکایی و اسرائیلی است و باید هر چه در توان داریم از نظام سوریه حمایت کنیم.

دکتر شوهانی بیان داشت:دلیل حمایت ما هم این است که سوریه خط مقدم جبهه مقاومت است،آمریکا و حامیانش به دنبال سوریه نیستند بلکه به دنبال لبنان و فلسطین و در نهایت ایران هستند و می خواهند خط مقدم جبهه مقاومت را در سوریه بشکنند.

وی ادامه داد: در کل با وجود انتقاداتی که به دستگاه دیپلماسی کشور دارم اما معتقدم که این دستگاه کار خود را انجام داده است.

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس  درباره آخرین وضعیت گروگان های ایرانی در اختیار تروریست در سوریه نیز گفت:برای آزادی47گروگانی که در سوریه هستند نزدیک به 50 جلسه داشتیم ؛البته گروگانگیرها مبلغی پول خواستند آنها توقعاتی دارند و به دنبال معامله هستند.

باز شدن فضا برای انتخابات در رسانه ملی

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و نحوه آرایش گروههای سیاسی در آناظهار داشت:فعالیت های انتخاباتی شروع شده به طوری که اگر به رسانه ملی نگاه کنیم شاهد باز شدن فضا هستیم به طوری که در این رسانه دیدگاههای مختلفی می آیند و نظرات خود را مطرح می کنند.

وی درباره آرایش سیاسی این انتخابات ادامه داد:به نظر من آرایش سیاسی مانند قدیم خواهد بود با این تفاوت که ما شاهد حضور جریان انحرافی و برخی دیگر در انتخابات خواهیم بود.

دکتر شوهانی اضافه کرد:در این زمینه رایزنیهای جریانات مختلف مانند اصولگرایان،اصلاح طلبان و البته جریان انحرافی شروع شده ،البته در آینده با شفاف شدن فضا می توان قضاوت بهتری نسبت به این موضوع داشت.

حضور سران فتنه در انتخابات غیرقانونی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت سران فتنه در انتخابات آینده ریاست جمهوری ایران اظهار داشت:سران فتنه و آنهایی که نقش اول را در جریانات سال 88 برعهده داشتند حق شرکت در انتخابات را ندارند و این کار آنها نه قانونی است و نه مردم اجازه می دهند که اینها نامزد شوند.

وی تصریح کرد:البته اگر اینها از مسائلی که به وجود آوردند توبه کنند و مردم هم به یقین برسند که اینها ازمواضع خود عدول کرده و پشیمان شده اند آن وقت می توان انتظار داشت که نظام با این افراد همانند دیگر اقشار جامعه رفتار کند چون اینها در سال 88 مسائلی را به بار آوردند که به لحاظ قانونی نمی توانند دیگر در هیچ انتخاباتی ورود پیدا کنند.

تلاش مجلس برای تصویب بودجه 92 با نگاه مقاومتی

وی در خصوص اقدامات مجلس در ادامه درباره تحریمهای وضع شده علیه ایران و نیز سوال از رئیس جمهور تصریح کرد:بیشترین وقت و بیشترین جلسات مجلس در خصوص اقتصاد است،چون این مجلس اعتقاد دارد باید کار اقتصادی کرد.

دکتر شوهانی بیان داشت:طبیعی است که بیشترین انتقادات ما از دولت در خصوص بحث های اقتصادی باشد؛تمام تلاش مجلس این است که بودجه سال آینده کشور با نگاه اقتصاد مقاومتی مورد تصویب قرار بگیرد.

نماینده مردم استان در مجلس ادامه داد:تحریمهای دشمنان هم واقعا جدی است،هم دولت و هم مجلس با اقداماتی که انجام داده اند توانستند جلوی این فشارهای سنگین را بگیرند.

وی افزود:البته این که می گویند تحریمها فرصت هستند یک واقعیت است،همین مرز ما ،425 کیلومتر مرز مشترک با عراق یک فرصت بی نظیر است؛ما می توانیم در استان با عراق،سوریه و برخی دیگر از کشورها ارتباط داشته باشیم.

دکتر شوهانی گفت:در کل مجلس به دنبال ایجاد قوانینی است که بتواند اقتصاد مقاومتی در کشور را نهادینه کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد:سوال از رئیس جمهور هم در راستای مسائل اقتصادی ،در بحث گران شدن ارز و کاملا قانونی بود،اما مجلس بعد از اینکه نظر مقام معظم رهبری را شنید با وجود تعطیلی سریعا این سوال را از دستور کار خود خارج کرد.

وی تصریح کرد:با وجود اینکه طرح سوال از رئیس جمهور،استیضاح از وزیران حق قانونی مجلس است اما هرکجا بدانیم که برخلاف نظر رهبری هست کلیت مجلس فورا به نظر ایشان عمل خواهند کرد.

افزایش فروش نفت نسبت به شهریورماه

دکتر شوهانی در خصوص میزان صادرات نفت ایران گفت:خوشبختانه میزان صادرات کشور در حال حاضر بهتر شده و به طور میانگین روزانه دو میلیون بشکه فروخته می شود؛در شهریور ماه این فروش واقعا کاهش پیدا کرد آن هم به دلیل تحریم های بانکی بود و نه نفتی،تحریم بانکی از تحریم نفتی مشکلش بیشتر است.

وی ادامه داد:ایران اسلامی با اقتدار به فروش نفت خود ادامه می دهد و تحریمها هم واقعا کار ساز نبوده به طوری که اخیرا خود آمریکاییها اعلام کردند که 9 کشور از تحریمهای نفتی ایران معاف هستند که بیانگر بی نتیجه بودن تحریمها است.

حرف کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس حرف مفتی است

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مواضع شورای همکاری خلیج فارس و ادعاهای واهی امارات بیان داشت:ما عادت به اراجیف این کشورها داریم،شورای همکاری خلیج فارس که شش کشور هستند بروند مشکلات خود را حل کنند ؛همین امارات که مدعی سه جزیره از کشور ماست فقط سی سال است که به کشور تبدیل شده است.

وی افزود:اگر اینها مقداری عمیق تر فکر کنند متوجه خواهند بود که این کشورها تا چند سال پیش جز خاک ما بودند و این را اسناد تاریخی به خوبی نشان می دهد.

دکتر شوهانی تصریح کرد:حرف این کشورها حرف مفتی است و زیاد اهمیتی ندارد.

اصلاح قانون انتخابات مسئله نگران کننده ای نیست

به گزارش ایلام فردا،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح قانون انتخابات گفت:مجلس با توجه به اتفاقاتی که بخصوص در سال 88 افتاد و با اون نیت ،لایحه اصلاح قانون انتخابات را تصویب کرد.

وی ادامه داد:البته با اعتراضاتی که شکل گرفت ،قسمتی که حساس برانگیز بودمانند گرفتن امضا توسط نامزدهای انتخاباتی  حذف شد.

دکتر شوهانی اضافه کرد:این قانون همانند دیگر قوانین سیر قانونی خود را طی می کند و اگر شورای نگهبان براساس قانون و شرع آن را تصویب کند خوب قابلیت اجرا خواهد داشت در غیر این صورت از قابلیت اجرا برخوردار نخواهد بودواصلاح قانون انتخابات مسئله نگران کننده ای نیست.

انتقاد به عملکرد وزیر بهداشت

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص علت برکناری وزیر بهداشت و درمان افزود:من به شخصه علت آن را نمی دانم اما به شخصه انتظار داشتم که هفته گذشته این اتفاق رخ دهد.

وی افزود:ظاهرا اختلافاتی با رئیس جمهور داشت و بودن یکی از برادران لاریجانی در کنار وزیر بهداشت مزید بر علت شده است.

دکتر شوهای بیان داشت:خود بنده نسبت به عملکرد وزیر بهداشت انتقاداتی داشتم و حتی هفته گذشته برای پاسخ به سوال بنده به کمیسیون آمد؛سوال بنده هم در خصوص نبودن دکترهای خانم متخصص سونوگرافی در استان و نبود سی تی اسکن  بود؛در کل می توان گفت عملکرد وزیر بهداشت به لحاظ درمانی و بهداشتی کند شده بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب